AM HOTĂRÂT SĂ CANDIDEZ LA FUNCȚIA DE PRIM-VICEPREȘEDINTE PNL, RESPONSABIL CU DOMENIUL “MEDIUL DE AFACERI ȘI SOCIETATEA CIVILĂ”
După cum am anunțat de mult, îl susțin la președinția PNL pe Cristian Bușoi. Și punctul meu de vedere a devenit și poziție oficială a Filialei Timiș a PNL, în urma aprobării sale, mai întâi în BPJ Timiș și apoi în CDJ Timiș, în ambele organisme, în cvasiunanimitate, cu o abținere, niciun vot împotrivă și în rest doar cu voturi pentru.
De ce am hotărât dă candidez eu la funcția de Prim-vicepreședinte? Răspuns:
1. Pentru că Filiala Timiș a PNL este una dintre cele mai puternice din țară și se cuvine, atunci, să fie reprezentată cât mai sus în ierarhia partidului
2. Pentru că am primit nenumărate semnale de apreciere și susținere din interiorul partidului, din cele mai diferite segmente ale sale
3. Pentru că am ajuns să am o notorietate pozitivă considerabilă în spațiul public românesc, ceea ce s-ar reflecta benefic asupra partidului
4. Pentru că am experiență bogată în conducere organizațională la vârf, după cum urmează:
• în sectorul academic: am deținut timp de 4 mandate funcția de Prorector și timp de 2 mandate pe aceea de Rector al unei importante universități (Politehnica Timișoara), precum și funcția de Vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor
• în sectorul politic: am deținut / dețin funcția de Președinte Organizație Municipală Timișoara a PNL, funcția de Președinte Filiala Timiș a PNL, precum și funcția de Vicepreședinte național al PNL
• în sectorul administrativ: dețin, fiind la al doilea mandat, funcția de Primar al celui de-al treilea oraș al țării după populație, Timișoara, oraș ce va fi capitală europeană a culturii în 2021
De ce Prim-vicepreședinte responsabil cu domeniul Mediul de afaceri și societatea civilă?
Răspuns:
1. Pentru că, atât din postura de Prorector, cât și din cea de Rector și, mai ales, din cea de Primar, am relaționat strâns și cu rezultate foarte bune din perspectiva ambelor părți cu mediul de afaceri și cu societatea civilă -lucru pe care continui să îl fac, evident, fiind în plin de nou mandat de Primar-. Cred că nu e lipsit de relevanță, în context, faptul că Timișoara a fost desemnată de reputata revistă economică Forbes, timp de 3 ani la rând de când sunt eu Primar, drept orașul din România cel mai propice, cel mai recomandat pentru afaceri / investiții -fiscalitatea locală cea mai redusă, celeritate birocratică, zero corupție, etc.- și orașul cu cele mai mari investiții
2. Pentru că cunosc problemele mediului de afaceri -și le cunosc inclusiv din interior, având o experiență importantă ca întreprinzător eu însumi, atât ca PFA, cât și ca administrator de firmă, în domeniul meu profesional, Calculatoare și Tehnologia Informației-
3. Pentru că cunosc problematica societății civile, având atât experiență ca activist al societății civile, înainte de intrarea în politică, cât și experiență în relaționarea cu societatea civilă, din posturile de Prorector, Rector și, mai ales, din aceea de Primar
Iată, pe scurt, transparent, motivația candidaturii mele și atuurile pe care consider că le am în competiție.
Nr. 168/VIII/3
COMUNICAT
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale față de suspecții:
CIUHANDU GHEORGHE-CORIOLAN, fost primar al municipiului Timișoara
ROBU NICOLAE, primar al municipiului Timișoara,
STAIA MARTIN, fost director în primăria Timișoara
pentru infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, în formă continuată;
DIACONU DAN, viceprimar al municipiului Timișoara,
STOIA TRAIAN CONSTANTIN, fost viceprimar al municipiului Timișoara
pentru infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.
Din ordonanțele întocmite de procurori au rezultat aspecte ce conturează suspiciunea rezonabilă potrivit căreia:
În perioada 1996 – 2015, mai mulți funcționari publici din cadrul Primăriei municipiului Timișoara, precum și alte persoane, și-au încălcat atribuțiile legate de aplicarea Legii 112/1995 și au deposedat Statul Român de 967 de imobile, majoritatea aflate în centrul vechi al orașului, producând un prejudiciu estimat la 40 de milioane euro în dauna statului.
Contextul desfășurării activităților infracționale este următorul: în luna ianuarie 1996 a intrat în vigoare Legea 112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului în perioada regimului comunist.
Această lege le dădea drept foștilor proprietari și moștenitorilor lor să își redobândească imobilele confiscate în mod abuziv de regimul comunist sau să primească despăgubiri pentru acele imobile.
Totodată, legea a dat dreptul chiriașilor să cumpere imobilele în care locuiau, dar numai acelor chiriași care dovedeau că, la data intrării în vigoare a Legii 112/1996, aveau contracte de închiriere a acelor imobile și le ocupau la acea dată.
Cu toate acestea, funcționarii publici din cadrul primăriei Timișoara au încheiat sute de contracte de vânzare-cumpărare cu persoane influente în mediul social din municipiul Timișoara care nu au avut calitatea de chiriași la data intrării în vigoare a Legii 112/1995 și care, prin urmare, nu aveau nici un drept să dobândească respectivele imobile.
Funcționarii din cadrul primăriei Timișoara au vândut în mod fraudulos imobilele persoanelor în cauză, la preturi modice stabilite în baza Legii 112/1995 și HG 20/1996, deși cunoșteau că respectivele dispoziții nu aveau nici o aplicabilitate în privința acelor persoane.
Prejudiciul total cu referire la deposedarea statului de cele 967 de imobile este estimat la aproximativ 40 de milioane euro.
Suspecților Ciuhandu Gheorghe-Coriolan, Robu Nicolae, Stoia Traian, Staia Martin și Diaconu Dan li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.
În cauză se efectuează acte de urmărire penală și față de alte persoane care, la data faptelor erau funcționari în cadrul Primăriei Timișoara.
Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție