Marele MAGNAT al Judetului cu firmele transferate familiei mai vrea o TURA
250 milioane de euro miza scandalului de la Ecoaqua S.A. Călărași. Doi băieți șmecheri incearca extinderea rețelei de distribuție a apei pe banii cetățenilor fara autorizații si încălcând proiectul de alimentare cu apă, fonduri europene prin asa zise decizii de ma$tur&are sa dea bine la voturi.
Iliuta zis si agentul 0,58 nu l poate bate pe Barbu decât dacă castiga municipiul Calarasi si cumpara multi primari PNL. Racordarea la apa:
Unii au TRAS o fara bani, altii plătesc 1000 lei si altele se spală intre chisoare pe degeaba sub clar de luna😜
Miza demiterii CA Ecoaqua – o cascadă de ilegalități în scopul „gestionării” celui mare proiect pe fonduri europene din județul Călărași, în fapt vom pierde 250 milioane de euro deoarece Comisia Europeană nu acceptă abuzuri și ilegalități
Acum ceva vreme s-au produs o serie de fapte și acte la operatorul regional de apă Ecoaqua,fapte care au sfidat regulile de drept și interesul comunității. S-a scris puțin despre acest subiect pentru că ADI Ecoaqua și Ecoaqua S.A. sunt două entități publice de interes care și-au format pe baza reglemăntărilor legale o cultură organizațională pe care puțin o pricep.
Cel mai puțin o cunosc cei care au dat asaltul asupra instituțiilor adică consiliul județean cu Vasile Iliuță și Eduard Grama în frunte și cei pe care ei i-au pus să “conducă” Ecoaqua: Victor Neagu și Marcel Nuțu printr-o serie de hoărâri și fapte ilegale .
O acțiune haiduceasă și abuzivă în care reprezentanții consiliului județean și aliații lor au forțat legea ,bunul simț și societatea ca să impună legea lor și pe Victor Neagu Director prin spargerea ușii biroului Directorului de drept Neagu Cezar.
Ne vom limita în a arată câteva încălcări de fond ale legii prognozând încă de pe acum soluții legale ce vor infirma exaltarea revoluționară a reprezentanților consiliului județean: (up-date citește mai jos comunicatul primăriei Călărași prin care Tribualul Călărași înlătură abuzul și repune în drept conducerea legitimă și pe Cezar Neagu –Director)*
1. Consiliul de Administrație, format exclusiv din profesioniști, a fost demis de către un organism care nu era abilitat să propună demiterea.
(Act Constitutiv Ecoaqua SA – Art14. AGA Atribuții: 2c. de a alege și revoca membrii Consiliului de administrație; alegerea membrilor CA va fi făcută exclusiv din lista de persoane propusă de Asociație, iar revocarea poate fi făcută numai la propunerea Asociației”)
2. Ședința a fost condusă abuziv de reprezentantul unui acționar, Eduard Grama-reprezentantul Consiliului Județean, care se recomandă, tot abuziv, Președinte AGA.
(Act Constitutiv Ecoaqua – Art 16.1 Adunarea Generală a Acționarilor, Ordinară sau Extraordinară, va fi deschisă și prezidată de Președintele Consiliului de Administrație, sau în absența președintelui, acționarii pot, în orice moment pe parcursul adunării, să numească o altă persoană dintre ceilalți Administratori sau Acționari care să prezideze adunarea. Legea Societăților Comerciale 31/1990 reglementează similar că doar administratorii și directoratul poate conduce in lipsa Președintelui CA. Intreaga literatură de specialitate asimilează președintele CA cu președintele AGA ca fiind aceiași persoană chiar și Wikipedia are conținut în acest sens. Astfel Președinte Consiliului de Administrație și implicit președintele AGA este Prof.dr.ing Ioan Bica )
3. Ordinea de zi nu a conținut revocarea consiliului.
(Ordinea de zi – Punctul 2. “Demararea procedurii de evaluare anuală a activității Consiliului de Administrație, -obiective, criterii de performanță, indicatori financiari și nefinanciari” Atât statutul, legile specifice cât și mandatul reprezentanților acționarilor se referă la discutarea în exclusivitate a subiectelor de pe ordinea de zi, în acest caz convocarea și documentele anexate vizau demararea procesului și nu finalizarea acestuia)
4. Evaluare neconformă cu procedura aferentă Scrisorii de Așteptări, bazată pe un studiu fără valoare juridică .
(Scrisoarea de Așteptări, document dezbătut public în anul 2017 și aprobat de Asociație, în urma dezbaterilor, anexată contractelor administratorilor, prevede foarte clar că Asociația evaluează 9 indicatori ce însumează 67% din evaluarea finală iar AGA Ecoaqua evaluează un indicator compozit ce reprezintă ceilalți 33% din evaluare. La ședința respectivă nu a existat evaluarea Asociației, nici nu s-a solicitat, ci doar un studiu fără valoare juridică prezentat de Grama Eduard ca fiind achiziționat de CJ Călărași contra sumei de 3000 de lei )
5. Propunerea de noi administratori, contrar legii de pe o listă servită, care nu a stat la baza unei proceduri de evaluare și selecție .
(Act Constitutiv Ecoaqua SA – Art14. AGA Atribuții: 2c. de a alege și revoca membrii Consiliului de administrație; alegerea membrilor CA va fi făcută exclusiv din lista de persoane propusă de Asociație, iar revocarea poate fi făcută numai la propunerea Asociației”)
În 2017 , în conformitate cu legea, Asociația (ADI) Ecoaqua a demarat o procedură, mediatizată național la care s-au înscris 24 de candidați, din Călărași, București, Constanța, Ialomița din zona academică, profesională, de afaceri și administrativă. Din acești 24, în urma unui concurs asistat de o firmă specializată în HR, fără nicio contestație, a fost alcătuită o listă de administratori admiși denumită lista scurtă finală, din care au fost aleși, prin vot secret, de către AGA Ecoaqua cei 7 administratori în funcție. Conform Actului Constitutiv și OUG 109/2011, în cazul în care un administrator se retrage sau este demis acesta trebuie înlocuit de AGA Ecoaqua cu o persoană din lista scurtă. În fapt administratorii demiși au fost înlocuiți cu o serie de persoane apropiate celor ce au votat, a căror probitate profesională și capacitate administrativă nu au fost evaluate conform legii. Votul, contrar legii și actului constitutiv, a fost unul la vedere deși în mod obligatoriu acesta trebuia să fie secret)
Cum putem pierde cel mai mare proiect din istoria județului Călărași
Mecanismul de acordare a fondurilor POIM în proiectele de alimentare cu apă și de canalizare are la baza cadrul instituțional reglementat prin lege între Operator (Ecoaqua SA) – ADI (Asociatia Ecoaqua) – UAT-uri (cele 37 de localități și consiliul județean membre ale Asociației) .
Un alt fundament este acela de a respecta legislația privind guvernanta corporatista care se referă la gestionarea operatorilor publici (Ecoaqua SA) de către administratori cu competențe profesionale, manageriale și administrate dovedite, care să fie independenți de acționari iar actul lor administrativ să nu avantajeze vreun acționar al operatorului sau membru al Asociației. De aceea în anul 2017 Asociația, în urma unui concurs public asistat HR, a desemnat o listă de administratori competenți din care AGA Societății să își aleagă Consiliul de Administrație .
Ambele sunt reguli fundamentale în opinia Comisiei Europene, motiv pentru care au fost implementate în legislația românească, transpuse în actele și statutele operatorilor și asociațiilor. Nerespectarea acestor reguli înlătură orice posibilitate de a obține aceste fonduri.
Ecoaqua SA a reușit să se plaseze, datorită modului în care a implementat proiectul anterior POS Mediu, în de 100 milioane euro (proiect finalizat de doar 15 operatori din țară ) și datorita managementului asigurat de Consiuliul de administrație tocmai demis și Directorului General în situația de a se afla în pragul semnării unui contract de finanțare de 250 milioane de euro. (iunie 2020)
Acest scandal pricinuit probabil chiar de intenția unui cerc de a “gestiona” cei 250 milione, ne face să pierdem cel mai mare proiect din istoria județului Călărași.
Sumele alocate POIM la nivel national au scăzut de la 3,5 miliarde la 2 miliarde de euro prin redirecționarea unui milliard către proiecte de sănătate (COVID). Astfel sumele existente la nivel national, sunt insuficiente, bătălia între aplicanți este mare iar Comisia va prefera candidați care respectă criteriile impuse, mai ales cele sensibile cum sunt cele referitoare la transparența decizională, capacitatea de administrare și cadrul institutional reglementat.
* COMUNICAT DE PRESĂ
Privind suspendarea Hotărârii nr. 9/13.05.2020 a a AGA EcoAqua SA
Hotărârea nr. 9/13.05.2020 a Adunării Generale a Acționarilor a EcoAqua SA a fost suspendată de instanță, prin Ordonanță președințială, introdusă de unul dintre acționari-Municipiul Călărași. Hotărârea sus menționată avea drept obiect revocarea Consiliului de Administrație și numirea unui nou Consiliu de Administrație interimar.
Tribunalul Călărași, prin sentința civilă nr. 235/24.06.2020, a admis Ordonanța președințială introdusă de Municipiul Călărași și a dispus suspendarea Hotărârii 9/13.05.2020, până la pronunțarea unei hotărâri judecătorești cu privire la legalitatea acesteia.
Urmarea a acestei hotărâri judecătorești, Consiliul de Administrație revocat (format din profesioniști) își va relua atribuțiile, ca organ de conducere al EcoAqua SA.
Suntem încrezători că justiția va demonstra că abuzurile unei majorități politice, sesizate de Municipiul Călărași, sunt ilegale, având drept scop numirea pe funcții a clientelei politice
SURSA Argument-Nelu Balasa