Agenția Națională de Integritate o acuză pe Clotilde Armand de incompatibilitate și a sesizat Parchetul Înaltei Curți în acest caz. ANI susține că primarul sectorului 1 s-a numit pe sine managerul unui proiect finanțat din fonduri europene.
„În exercitarea atribuțiilor de primar, ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE a semnat dispozițiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟ finanțat din fonduri europene și care au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 Lei”, se arată în comunicatul transmis de ANI.
„Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, a semnat un număr de 5 dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine”, a mai transmis Agenția Națională de Integritate.
Cele 5 dispoziții semnate, afirmă ANI, reprezintă numirea în funcția de manager de proiect, precum și majorarea indemnizației lunare, cu până la 30%.
Articolele de lege invocate de d-na primar Armand si recunosc ca am ramas putin surprins sa constat cu cata superficialitate sunt invocate art. de lege care nu se aplica in aceasta speta. D-na primar Armand si cei care o sfatuiesc juridic ar trebui sa se uite cu mare atentie la prevederile art. 87 alin.1 lit. k) din Legea nr.161/2003 pentru ca acest articol este aplicabil situatie in care se afla!
Este evident pentru oricine, cu atat mai mult pentru o persoana publica sau persoanele care stiu drept, ca situatiile de incompatibilitate sunt strict reglementate de Legea nr. 161/2003 pe categorii de functii: functionari publici, alesi locali, membrii ai guvernului, parlamentari etc., fara a da posibilitatea ca o persoana sa aleaga ce articol de lege i se aplica in functie de situatia particulara in care se gaseste sau se poate gasi la un moment dat. Cu alte cuvinte, invocarea de catre d-na primar Armand a prevederilor art. 94 din legea nr 161/2003 este cel putin curioasa ca sa nu spun ca este superficiala, incorecta (juridic vorbind) si pare manipulativa cand este mai mult decat evident ca in aceasta speta se aplica prevederile art. 87 alin.1 lit. k) care arata negru pe alb ca “Secţiunea a 4-a Incompatibilități privind aleșii locali
Articolul 87
(1) Funcția de primar și viceprimar, primar general și viceprimar al municipiului București, președinte și vicepreședinte al consiliului județean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcții sau calități:
k) orice alte funcții publice sau activități remunerate, în țară sau în străinătate, cu excepția funcției de cadru didactic sau a funcțiilor în cadrul unor asociații, fundații sau alte organizații neguvernamentale.”
In locul unor glume inadecvate cu iz de victimizare cred ca d-na primar ar face bine sa citeasca legea!
Nu stiu ce opinie au dat reprezentantii ministerului investitiilor si proiectelor europene, opinie invocata de d-na Armand, dar ma indoiesc ca functionarii acestui minister si-au spus punctul de vedere pe alte aspecte decat cele privind modalitatea de cheltuire a banilor, nu asupra situatiilor de incompatibilitate sau conflicte de interese. Sau daca si-au dat cu parerea despre aceasta situatie este un principiu de drept care spune clar ca necunoasterea legii nu poate fi invocata!